Logo- ja ilmeuudistus Suomen kasvukäytävälle
Polka Creative toteutti Suomen kasvukäytävän logo- ja ilmeuudistuksen vuonna 2017–2018.
Helsingistä Hämeenlinnan kautta Tampereelle ulottuva kasvukäytävä muodostaa Suomen merkittävän toiminnallisen ja rakenteellisen kokonaisuuden. Kasvukäytävällä asuu noin 45% suomalaisista, siellä sijaitsee 50% Suomen työpaikoista ja 60% Suomen tutkimustoiminnasta.
Verkostomaisuus antaa mahdollisuuden olla vähän suurempi ja lähempänä
Suunnitteluprosessi toteutettiin avoimella menettelyllä, jossa oli aktiivisesti mukana kasvukäytävän viestintä- ja ohjausryhmän jäseniä. Brändityö starttasi työpajalla, jonka aikana keskustelimme kohderyhmistä, tavoitteista, arvoista ja vahvuuksista.
Yhtenäisen visuaalisen ilmeen avulla voi vahvistaa niin yrityksen sisäistä kuin ulkoista viestintää. Kaikkiaan Suomen kasvukäytävä -verkostoon kuuluu yhteensä noin 20 kaupunkia tai kuntaa, joiden toimijat muodostavat yhteisen dynamon, joka erottuu pohjoisen Euroopan kartalla.
Logossa näkyy sujuva liike ja toimijoiden välinen yhteistyö Suomen kasvukäytävällä
Kasvukäytävän logon avoin kaareva muoto ja elementit kuvastaa sujuvaa liikettä kasvukäytävällä Helsingin, Hämeenlinnan, Tampereen ja Seinäjoen välillä. Logokokonaisuus avaa teemaa matka-ketjuista ja kasvukäytävästä nauhakaupunkimaisena kokeilualustana.
”Yhteistyömme on nostanut esiin raikkaita ja rohkeita ideoita toteutettavaksi Suomen Kasvukäytävä –verkoston visuaalisessa ilmeessä sekä viestinnässä.”
Outi Myllymaa,
Viestintä- ja kehittämisasiantuntija,
Suomen kasvukäytävä -verkosto
POLKA CREATIVE TOTEUTTI SEURAAVAT PALVELUT
- Logouudistus
- Visuaalisen ilmeen uudistus
- Graafinen ohjeisto
- Verkkosivu-uudistus
- Piirrosanimaatio
- Muistikirja
- Sähköinen esityspohja (PPT)
- Word-lomakepohja